Σελίδες

Σάββατο, 21 Ιουνίου 2014

ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΗΛΙΑΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ



Το καλοκαίρι φέτος μας τα χαλάει λίγο με τις βροχούλες του αλλά εγώ τον προτιμώ έτσι παρά να καούμε στον καύσωνα. Όπως και να έχει όμως το καλοκαίρι είναι εδώ και οι διακοπές μας χαμογελάνε, μαζί με τον 'επικίνδυνο ήλιο'.. .Όλοι μας θέλουμε να αποκτήσουμε ηλιοκαμένη επιδερμίδα γιατί το σώμα μας αναδεικνύεται καλύτερα και γενικά είμαστε πιο όμορφοι μαυρισμένοι, με αποτέλεσμα να καθόμαστε ώρες ολόκληρες κάτω απο τις επικίνδυνες ακτίνες  του ηλίου χωρίς να σκεφτούμε τις συνέπειες...Με λίγο ψάξιμο που έκανα έμαθα πολλά για τα αντηλιακά και για την προστασία που προσφέρουν, θεωρώ οτι πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί στην έκθεσή μας στον ήλιο, πραγματικά είναι επικίνδυνος!
Το μαύρισμα κάποτε αποδείκνυε τη διαφορά μεταξύ αριστοκρατικής και εργατικής τάξης. Το λευκό δέρμα ήταν υγιές και ένδειξη αριστοκρατικής καταγωγής (εξού και οι γαλαζοαίματοι) ενώ το ηλιοκαμένο δέρμα μαρτυρούσε τις ατελείωτες ώρες που δούλευαν οι εργάτες στα χωράφια. Η ηλιοθεραπεία έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής το 1920 όταν η Coco Chanel έφερε την ηλιοκαμένη επιδερμίδα στη μόδα. Από τότε καλά κρατεί, με τους επιστήμονες σε συνεχή προσπάθεια να εκπαιδεύσουν τον κόσμο ώστε να προστατεύονται από τις βλαβερές συνέπειες του μαυρίσματος.
Έχω ακούσει απο πολλούς / πολλές οτι δεν φοράνε αντηλιακή προστασία γιατί νομίζουν οτι δεν θα μαυρίσουν και αντι αυτού αλείφουν πάνω τους baby oil (και είναι έτοιμοι για τηγάνισμα)!! Οι αντηλιακές κρέμες απλά σε προστατεύουν δεν σε εμποδίζουν στο να μην μαυρίσεις.
Το μαύρισμα είναι μια προστατευτική αντίδραση του δέρματος. Τα μελανοκύτταρα είναι τα κύτταρα που παράγουν τη χρωστική του δέρματος, τη μελανίνη. Η χρωστική αυτή απορροφά την ενέργεια και τη διαχέει με τη μορφή θερμότητας, ενώ δεσμεύει τις ελεύθερες ρίζες που απελευθερώνονται από αυτή την αντίδραση. Έτσι, η φυσική χρωστική του δέρματος λειτουργεί ως ασπίδα ενάντια στις ακτίνες UV. Όμως, δεν έχουν όλες οι επιδερμίδες την ίδια ποσότητα μελανίνης. Ορισμένες καίγονται πιο εύκολα και δεν μαυρίζουν σχεδόν ποτέ, ενώ άλλες το ακριβώς αντίθετο. Για ασφαλές μαύρισμα, αφήστε την επιδερμίδα σας να συνθέσει τη μελανίνη. Η έκθεσή σας πρέπει να γίνεται προοδευτικά και αποφεύγοντας τις ώρες με έντονη ηλιοφάνεια (12.00-16.00). Χρησιμοποιήστε αρκετή ποσότητα αντηλιακού με υψηλό δείκτη (30 ή 50 SPF), ανάλογα με το φωτότυπό σας. Θα πρέπει να επαναλαμβάνετε την εφαρμογή τους σε όλο το σώμα κάθε 2 ώρες και μετά από το κολύμπι. Τροφές που βοηθάνε στο μαύρισμα είναι ο ανανάς , το καρότο, το μάνγκο κλπ.
Το μαύρισμα στην ουσία είναι μία αμυντική λειτουργία του οργανισμού, ένα τείχος προστασίας έναντι της επικίνδυνης υπεριώδους ακτινοβολίας. Παρόλα αυτά οι επιστήμονες προειδοποιούν για περιορισμό της έκθεσης μας στον ήλιο και χρήση αντηλιακών προϊόντων και όχι μαυριστικών που μαγνητίζουν τις ηλιακές ακτίνες αλλά δεν προσφέρουν καμία απολύτως προστασία όπως π.χ τα λάδια μαυρίσματος(baby oil). Εξίσου επικίνδυνη μέθοδος για να πετύχουμε το πολυπόθητο μαύρισμα είναι το solarium το όποιο είναι ίσως περισσότερο βλαβερό από τον ήλιο. Ο πιο ασφαλής τρόπος για να ενισχύσουμε το χρώμα μας είναι τα προϊόντα self tan και τo spray tanning που έχουν σαν βάση το ζαχαροκάλαμο και δεν έχουν βλαβερές συνέπειες στον ανθρώπινο οργανισμό. 

Εγώ ξεκινώ με spf 30 και μετά όσο μαυρίζω σταδιακά μειώνω και τον δείκτη.

Τι πρέπει να ξέρουμε για να επιλέξουμε τη κατάλληλη αντηλιακή κρέμα για την επιδερμίδα μας:

  • Τον τύπο του δέρματος μας

  • Να αναγράφει οτι καλύπτει και τις δυο ακτίνες UVA, UVB.
  • UVR: Υπεριώδης ακτινοβολία ηλιακού φωτός που διακρίνεται σε UVA, UVB, UVC ανάλογα με το μήκος κύματος.
  • Ακτίνες UVA: η υπεριώδης ακτινοβολία που είναι υπεύθυνη για την γήρανση του δέρματος επειδή επιδρά στα κύτταρα που παράγουν την ελαστίνη και το κολλαγόνο. Διεισδύει σε μεγαλύτερο βάθος στην επιδερμίδα μας και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του δέρματος. Η δράση της εμφανίζεται όλη την διάρκεια της μέρας, όλο τον χρόνο.
  • Ακτίνες UVB: η υπεριώδης ακτινοβολία που είναι υπεύθυνη για τα ηλιακά εγκαύματα τα οποία όταν επαναλαμβάνονται μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο του δέρματος. Οι ακτίνες αυτές μένουν στην επιφάνεια της επιδερμίδας και παράγουν την μελανίνη. Η δράση τους είναι πιο έντονη το καλοκαίρι και κυρίως τις μεσημβρινές ώρες.
  • SPF (Sun Protection Factor): είναι ο γνωστός σε όλους μας «δείκτης προστασίας» και αναφέρεται στην προστασία που προσφέρει το αντηλιακό έναντι των ακτίνων UVB. Πιο συγκεκριμένα, ο αριθμός του δείκτη εξηγεί σε τι αναλογία το αντηλιακό αφήνει την ακτινοβολία να περάσει, πχ. ένας δείκτης 15 αφήνει να περάσει το 1/15 της ακτινοβολίας και ένας δείκτης 30 αφήνει το 1/30. Είναι λάθος να πιστεύουμε ότι ο δείκτης καταδεικνύει το πόσο περισσότερο «ενισχύεται» το δέρμα χρονικά έναντι στην ακτινοβολία σε σχέση με το απροστάτευτο δέρμα.
  • Μετά την ηλιοθεραπεία σας όταν γυρνάτε σπίτι και κάνετε μπάνιο καλό είναι να χρησιμοποιείται after sun, τα οποία αποτελούν αντίδοτα σε τυχόν ερεθισμούς, κοκκινίλες και εγκαύματα που μπορεί να προκαλέσει ο ήλιος. Ανακουφίζουν, ενυδατώνουν και αναδομούν την επιδερμίδα.
Άρα με όλα αυτα που διαβάσαμε πρέπει να είμαστε πιο προσεκτικοί και να φοράμε πάντα αντηλιακή ακόμα και όταν ο καιρός είναι συννεφιασμένος. Πολύ προσοχή θέλει στα μικρά παιδιά, το δέρμα τους είναι πολύ ευαίσθητο και καίγεται πολύ πιο εύκολα απο τους ενήλικες. Επίσης σημαντικό είναι να μην ξεχνάμε τα χείλη μας, τα αυτιά μας και τα πέλματά μας χωρίς να βάλουμε αντηλιακή κρέμα και να χρησιμοποιούμε ειδικά σπρέι για τα μαλλιά.

Αυτά απο μένα, ελπίζω να είστε πιο προσεκτικοί αυτό το καλοκαίρι και ΜΗΝ ξεχνάτε η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία!
Καλό μαύρισμα, καλές βουτιές και καλές διακοπές :)


Πηγή: http://www.skroutz.gr/guides/17.Osa-prepei-na-gnorizoume-gia-tin-antiiliaki-prostasia.html